måndag 20 oktober 2008

Traggel

Jag redigerar och redigerar - tycker inte jag ändrar så himla mycket, men det tar ändå jättelång tid. Framför allt på grund av alla tusentals komman som jag har envisats med att trycka in överallt som en liten extra krydda :/.
Nu har jag kommit till sidan 60 av 140 - och det är nu det verkligt svåra börjar, för det är härifrån och framåt som jag ska göra en del knepiga ändringar.
Jo, det är rätt kul, men det tar låång tid. Och jag har inget tålamod!

Anathema igår var helt fantastiska. De var lika skumt galna som förra gången, och Vincent lika arg som sist när han kom in på scen - fast efter ca halva spelningen blev han jätteglad. Det var ungefär lika svårt att förstå anledningen till båda känsloyttringarna... Någon frågade "How are you?" och han svarade "Well, I'm in a strange mood", och man tänkte ja, vi märker det! Men det är medryckande - man dras in i hans personliga sfär, och vad ska man säga... den är i alla fall intressant!
Ovanpå det kan man lägga att han har en fantastisk sångröst och en scennärvaro som nästan ingen annan.
Om jag inte redan hade skrivit en historia om en sångare i ett band skulle jag lockas mycket av att försöka undersöka insidan på huvudet på någon som han. Hmm. Fast det blir ju bara en massa spekulationer.


Vincent, vem är du?

1 kommentar:

Stella Sandberg sa...

Kämpa på! Jag är nyfiken på att få läsa boken när den har publicerats...