onsdag 24 september 2008

Lite allmänt gnäll

Igår på vägen hem från jobbet tänkte jag ut ett blogginlägg jag ville skriva, men sen när jag kom hem orkade jag inte. Ibland är det synd att man inte har automatisk överföring från hjärnan till datorn. Undrar om det blir så en dag?

Idag har jag suttit i möte konstant mellan 9.30-16.40. Till och med under lunchen. På eftermiddagen ett riktigt viktigt möte med en massa svåra beslut som ska tas. Nu känns det som om mitt huvud malts i en köttkvarn. När jag blir så där fullständigt utmattad blir jag gråtfärdig, tårarna känns vid ögonlockskanten, men jag kan omöjligt få fram dem ändå. Kommer hem så övertrött att jag inte kan vila: det enda som känns bekvämt är att fortsätta jobba. Jag vet att jag måste vara försiktig med min hälsa, men det är så svårt att anstränga sig lagom. Ibland vill jag bara backa och säga till någon: Nu orkar jag inte vara företagsledare på ett tag, kan du ta över?

6 kommentarer:

Parallellen sa...

Skulle inte förvåna mig om direktöverföring från hjärnan till datorn snart är här. Läste för något år sedan om lyckad tankeöverföring med hjälp av chip som folk låtit operera in i huvudet. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är kusligt eller spännande. :)

Jenny H sa...

Jag har också tänkt på det där - jag skulle gärna ha haft direktöverföring många gånger! Massor av gånger har det hänt att jag promenerat eller cyklat eller varit iväg någonstans och tänkt ut hela blogginlägg i huvudet, och sedan förlorat dem i de allmänna vardagliga sysslorna innan jag fått ned dem på papper/i datorn...

Johanna Wistrand sa...

En n sån här lite bandspelare som läkare pratar in journalerna som sen ska skrivas ut i (jag har varit läkarsektreterare bl a) vore nog inte dumt att ha. Bara trycka in knappen och låta munnen vidarebefodra tanken som uppstått hjärnan, den mest direkta kontakten mellan hjärnverksamhet och dokumentation jag kan komma på just nu.
Kanske finns begagnade på Blocket?

June Rydgren sa...

Hej!
Jag har utmanat dig på http://juneryd.blogspot.com

Bobbi sa...

Parallellen och Cool Like Plastic: Det skulle vara både läskigt och häftigt... men det skulle nog bli en hel det redigerande i efterhand om tankarna skulle spelas in sådana de kommer från början - det gäller att ha bra av och på-funktioner! :)

Johanna: Ja det skulle nog kunna vara nåt. Så kunde man ha ett headset kopplat till den, så ser det bara ut som man pratar i mobilen (om man gör det när man är ute och går - det är då mina idéer brukar komma). Fast funktionen finns nog i mobilen oxå när jag tänker efter... tror att man kan spela in ljud på den. Ska kolla upp det!

Dann sa...

Like your blog!
Checkout mine, too.

THE ANDREWS SALZBURG REPORT
Peek inside the journey of a celebrity journalist . . .
http://danndulin.blogspot.com/