torsdag 14 maj 2009

Länge sen jag skrev...

Det riktiga livet tar upp all min tid och energi. Det finns något bra i att det rör på sig i livet, även om en del av det som händer är jobbigt. Men jag hinner och orkar inte skriva alls. Alla "grand plans" är för närvarande skjutna på framtiden. Fast de kommer väl och knackar på igen, hoppas jag.

Det närmaste jag kommit mitt eget skrivande den senaste tiden är att jag lärt känna en person som påminner mycket om en av karaktärerna i Tatuerade Tårar. Den erfarenheten kan komma till pass när jag ska börja bearbeta manuset igen. När det nu kan bli.

Förrförra veckan fick jag också besked från Stora Förlaget, vilket jag väntat på i fyra månader - tyvärr var det inte positivt. Det var dock intressant, ändå. Eftersom de (få) kommentarer jag fick pekade mot att jag måste leta efter ett mindre, mer nischat förlag. Det positiva var att de trots allt tagit sig tid, läst och funderat ännu en gång. Men synd att resultatet ändå blev ett nej!

Nu tänker jag dyka ner under ytan igen. ;)

3 kommentarer:

Mike Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mike Larsson sa...

Ledsen att du fick nej. Hoppas du hittar nåt förlag som vill ge ut.

Kramar Mike

www.malinrocaahlgren.com sa...

Samma här just nu. Man mår inte lika bra om man inte får skriva. :) Kram