torsdag 7 augusti 2008

Allt går för fort

Tiden går för fort. Livet går för fort. Semestern… går verkligen för fort. Två och en halv vecka har rusat förbi, och jag har en och en halv kvar. Första tio dagarna var vi på norra Öland – intensiva dagar fullspäckade med somriga aktiviteter som båtfärd till Blå Jungfrun, glassätning, grillning, bad varenda dag… och inte en tanke på något skrivande. Sedan hem två dagar innan vi åkte vidare till Stockholm; min mormor, Hedwig and the angry inch och prideparaden.


Johannes Bah Kuhnke gjorde en hjärteknipande Hedwig

Vi kom hem i söndags och sedan dess har både jag och min man suttit klistrade framför var sin dator – han vid Age of Conan och jag vid Fyra Öar. Jag har läst igenom hela berättelsen och listat allt som är kvar att göra på det första utkastet, i ett eget dokument.

Den känns inte fullt lika hopplös längre. Ett tag tvivlade jag på om det skulle bli något av den över huvud taget. Nu känner jag mig i alla fall motiverad att skriva klart första utkastet. Sedan kan jag ju ge det till någon annan, så får jag höra vad en utomstående tycker. Det jag är rädd för är att den är för fragmentarisk och att de olika historierna spretar för mycket. Och att vissa konflikter kanske är lite... banala, på något sätt. Men man ska väl alltid ha sina tvivel. Jag får skriva klart den i alla fall, så får jag se sen vad jag ska göra med den!

1 kommentar:

Johanna Wistrand sa...

Det låter spännande med ditt romanprojekt! Fin titel!

Johanna