tisdag 26 augusti 2008

Hålla ut

Det här med refuseringar är tufft. Jag undrar hur många förlag jag ska försöka med innan jag skriver om.
Jag tänker inte ge upp. Men det har varit svårare att hantera refuseringarna än jag trodde. Självförtroendet vacklar. Har mina testläsare fel? Är de partiska bara för att de känner mig?
Jag vet vilken lyckträff det vore om jag fick ett manus antaget, konkurrensen är ju benhård, samtidigt skulle jag inte skicka in något om jag inte trodde på det. Men det gör förstås alla andra tusentals aspirerande författare också.
Gäller det mest att hitta rätt förlag? Eller gäller det att skriva om?
Livet är hårt just nu. Fast jag åstadkommer mycket har jag svårt att hålla humöret uppe. Jag tycker jag kämpar och kämpar, men inget vill sig riktigt. Kommer det? Och vad spelar det egentligen för roll?
Ska man bita ihop, kämpa på? Jag biter ihop så hårt att käkarna gör ont.
Ibland vill jag bara dra täcket över huvudet.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej, hoppas du kommer tillbaka. Jo, det är tungt. Jag är väl inte helt ute ur spelet, men lite less blir man... Nu är det bara att hoppas på det bästa. Vad spännande att läsa i din blogg, ska genast göra det!
Ha det!
p.s. jag håller precis på att öppna en mode/musik blogg...www.zanyfunk.blogspot.com
Kram
Liz

Bobbi sa...

Liz: Det blir spännande att höra hur det går!

Kul med en ny modeblogg. Jag brukar inte läsa några såna men din ska jag kolla in - den verkar vara lite mer i min smak än många andra :)

Unknown sa...

Ja, jag är i startskottet på den. Jag läser inte själv modebloggar för jag tillhör; punk-, goth-, manson-, ozzy- skaran... typ. Så jag ska försöka täcka upp för oss coola typer ;)