lördag 4 oktober 2008

En bit på väg

Jag har läst hela kvällen och hunnit med halva manuset. Det finns faktiskt saker att bearbeta i det!
Det visste jag, men jag var rädd att jag inte skulle hitta dem, att jag liksom kommit till vägs ände, nått så långt jag kunde med den här berättelsen. Det känns skönt att det inte är så.
Jag tror jag behöver tona ner min målfokusering och försöka ta en sak i sänder i stället. Det går lättare om jag tänker "nu ska jag göra den bättre" i stället för "nu ska jag göra den slutgiltiga bearbetningen och sen skicka den till tre förlag till". Hehe.

1 kommentar:

Stella Sandberg sa...

Grattis och lycka till! Tid kan göra underverk för överblicken, plötsligt ser man vad som inte funkar och vad man kan göra åt det... Usch, man borde aldrig skicka in manus direkt när de är "klara" första gången, men det kan vara så svårt att låta bli när man är kvar i stadiet där man inte vill döda en enda av sina älsklingar.