fredag 27 juni 2008

Ahh vilken affärsidé!

Efter att ha läst på Håkan Tendells blogg om 55ord.se gick jag också in och skrev en berättelse på just 55 ord. Det var en utmaning, och kul. När jag hade skickat in berättelsen kom haken: Nu skulle man nominera sin berättelse för att ha en chans att vinna en tusenlapp. Det kostade 15 spänn.
Om någon annan nominerade ens berättelse och den vann, skulle den som skrev få 500 och den som nominerade 500. Aahh så himla smart! När man väl skrivit den så vill man ju nominera. Grr. Jag blir så arg på sådana där listiga.

3 kommentarer:

Robert W sa...

Det är tyvärr ont om filantroper, som bara delar ut pengar utan vidare :-)

Bobbi sa...

Haha, det har du rätt i. Jag har inget direkt emot det, det är mest att jag blir avundsjuk på den smarta idén :)

Håkan Tendell sa...

Även jag fick den där känslan av att ha blivit utsatt för simpelt bondfångeri, men så tänkte jag på att man när man skickar ett manus till ett förlag också betalar en slags avgift, om än i form av porto, vilket fick mig att känna mig bättre till mods.