söndag 6 juli 2008

Söndag

Helgen börjar gå mot sitt slut... en helg där jag knappast gjort något vettigt (om nu inte att pröva spela Rock Band kan räknas som vettigt... fast det kanske det kan? Jag har i alla fall sjungit mig hes).
Känns som jag glömt bort hur man gör för att skriva på boken. Jag öppnade dokumentet alldeles nyss och texten kändes liksom främmande...

Nej, i stället har jag vältrat mig i nätet; läst om Henric de la Cour, bara för att jag skrev om fan girlism tidigare i veckan och blev lite nyfiken på vad som hänt "sen sist"... och jag har lyssnat på mina gamla Yvonne-skivor och en med Strip Music som jag fick för flera år sen av min bror och inte hört på så mycket - men nu upptäckte jag att den var riktigt bra. Man måste väl vara i rätt mode, kanske.

Vad jag inte är i rätt mode för är alltså att skriva, i alla fall på boken. I början på veckan skrev jag en slash-novell. (Jag skrev också ett inlägg om lek och slash fiction på Ozmas blogg). Det var jättekul att skriva på något annat, och idéer till flera noveller dök också upp. Jag gillar slash/fanfic-formatet, eftersom man utgår från karaktärer som redan finns - det blir laddat med nån slags förförståelse. Det finns heller inga krav på att det ska vara speciellt högtstående, och därför blir det kravlöst och lekfullt att skriva.
Nåväl, det är väl bra, men målet att skriva minst 2000 ord i veckan på boken blir ju inte precis uppfyllt av det. Blä. Jag vill ha semester!

Inga kommentarer: