fredag 4 juli 2008

Tänka själv

Nätet på jobbet var nere hela eftermiddagen igår och när jag kom idag var det fortfarande nere!
Det är verkligen hopplöst att jobba då - min hjärna tycks sluta fungera när den inte har chansen att kasta sig ut i cyberrymden vid minsta infall...

Hur tänkte man innan internet fanns?
Jag stirrar in i "servern hittades inte"-skylten som tycks säga "Tänk själv för fan!"
Neej, jag kan inte. :(

Internet är fantastiskt. Det är väl antagligen för att det fungerar likt våra härnor, i det att ett stycke information leder vidare till en annan, i långa associationsbanor.
Men vad gjorde man egentligen innan internet fanns?
Jag tecknade mycket mer. Jag tror att jag kanske fantiserade mer också; när det inte fanns det där eminenta utloppet för varje liten tanke. Så ibland kanske det skulle vara bra med en internetpaus.

Men inte på jobbet.

(Som ni kanske förstår fungerar det igen nu, så nu måste jag sätta igång och göra det jag egentligen skulle.)

Inga kommentarer: