torsdag 18 december 2008

En dag kvar

Nu är det bara en enda dag kvar innan jag får julledigt... Ändå känns det nästan oöverkomligt - men dagen går säkert fort när den väl är där.

De senaste dagarna har jag fortsatt läsa igenom det (jag trodde var det) första utkastet till Fyra öar. Det visade sig vara väldigt ofullständigt. Massor av scener saknas, och många av dem jag redan skrivit måste skrivas om.
Första halvan av berättelsen är ganska genomarbetad, men i resten känns det som att jag bara hastar igenom allt: "sen hände det, och sen hände det"... Usch.
Jag har så mycket sämre självförtroende när det gäller den här berättelsen än den förra, men jag hoppas ändå att jag kan skriva den färdigt. Jag vill inte ge upp när jag har kommit så långt.
Så jag hoppas att det kommer att gå att bearbeta och utöka den med det som saknas!
Från och till tycker jag i alla fall att den är bra, så hoppet lever. :)

Under ledigheten ska jag ta det lugnt med skrivandet, och allt annat. Den senaste tiden har jag varit alldeles för stressad och pressad, gått över mina egna gränser, fast jag verkligen inte vill göra det. Det gör mig ledsen. Det är bara så oerhört svårt... och det är det värsta med att ha ett eget företag, och jobba med en massa egna, roliga projekt. Jag vill så gärna! Det sägs att vissa är beredda att gå över lik för att få det de vill ha, och ibland känns det som att jag är beredd att gå över mitt eget... Inte bra.

I kväll var det julfest på kontoret men jag har varit hemma med huvudvärk och en låst käke som gör att jag känner en stor medömkan med mig själv. ;) Så pass att jag måste muntra upp mig... det gör jag bäst genom att surfa på nätet, nu för tiden. När jag var yngre brukade jag köpa en Mitt livs novell. ^^


Fest med Kate/Shane

Och så längtar jag efter att gå ut. Dansa och sånt, se ovan.
Varför måste jag vara för trött för det?

Inga kommentarer: