fredag 12 december 2008

Wild tigers

Jag har just sett Wild tigers I have known, en film av Cam Archer. Åh vad den var bra!
Vacker... handlingen balanserar mellan verklighet och trettonåriga Logans fantasier, och man får aldrig riktigt veta vad som är vad. Logan drömmer om Rodeo, en kille som är ett par år äldre. "Do you think about breaking things? We could break things. Hearts? Don't break my heart..."


Logan

På väg från jobbet funderade jag på en av mina egna berättelser, den om Christian, som jag skrev på innan jag började med Jag är skillnad. Jag hade kommit en bit (skrivit runt 20 000 ord) men så kom jag inte vidare, mycket för att jag inte hade tänkt igenom berättelsens upplägg i tiden och berättarperspektivet ordentligt.
Nu blev jag lite sugen på att ge mig på den igen... och kom på en del idéer kring hur jag skulle kunna göra den bättre. Men då får jag nog skriva om det mesta, för det innebär att en annan karaktär får en större roll och berättelsen ett annat fokus.

Annars har jag inte skrivit mycket på senaste tiden - mer än lite filmrecensioner. Känns som jag har en paus och att jag behöver det. Ska ta det lugnt, se mycket på film, ladda upp mig själv med intryck och bli säkrare på vad jag vill med det jag gör. Hade jag tänkt. :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, ta paus om du känner att du kan det. Jag kan tyvärr inte ta skrivpauser. Jag blir så orolig i kroppen. Liksom sönderstressad.

Bobbi sa...

:)
Jo det kan jag nog - jag har berättelserna i huvudet och tänker på dem, det får räcka ett tag. Är helt sönderstressad (fast av annat) så det ska bli skönt att vila.
Samtidigt tycker jag att skrivandet är en bra avkoppling från jobbstressen så det blir nog lite skrivande ändå, men förhoppningsvis utan prestationskrav.

Anonym sa...

Känn dig inte pressad att skriva för gayfilmsbloggen om du har mycket för dig :) Jag är dock jätteglad att du gör det. Det är kul att komma in på min egen sida och märka att det har kommit ett nytt inlägg ;D

Om du vill ha mer besök till din egen blogg kan du länka ditt namn (/Bobbi) hit varje gång du skriver ett inlägg. Det har jag absolut ingenting emot.

God jul!

Bobbi sa...

Scharonne: Jag känner mest den pressen som kommer från mig själv... Men jag tycker det är kul att skriva i gayfilmsbloggen, så det är inte särskilt betungande. Det andra skrivandet ger mig betydligt större prestationskrav.

Bra idé med länken, det ska jag göra i fortsättningen!

God jul! :)