onsdag 28 januari 2009

Resor och mysterier

Jag har roat mig med att skriva ett synopsis till berättelsen som nu har arbetsnamnet Isa & Rufus, från ö till ö (jag gillar öar).
I den ingår en resa tvärs över landet som jag nu funderar på om jag själv behöver göra, för att få stoff/inspiration... Så jag har suttit och sökt lite på nätet. Verkar som att jag måste bestämma mig ganska snart, i alla fall om jag ska göra resan i sommar, eftersom resmålen tillhör västkustens populäraste..! :)

Synopset (hur böjer man?) jag skrev är mer detaljerat än vanligt (nästan ett A4, hehe), men ändå återstår en stor sak som jag måste klura ordentligt på innan jag kan börja skriva. Det är något av ett mysterium som jag måste lösa, dvs hitta på, och det är nog bäst att jag gör det innan jag sätter igång, eftersom det är helt centralt för berättelsen. Å andra sidan ska jag ju också skriva färdigt Tatuerade tårar innan jag börjar med den, så jag har nog tid att klura.

Buhu. Jag vill börja nu. Fast jag får se det som att jag har nåt att se fram emot i stället.

1 kommentar:

Ovanliga vantar sa...

Ja va på väg för många år sen att attuera tårar men avstod.