söndag 2 november 2008

Nej, inte jag heller

Jag ska inte vara med i nanowrimo. Jag var lite sugen ett tag - det verkar vara kul, och ett bra sätt att kickstarta ett projekt, men jag behöver bli färdig med manusen jag arbetar med. Inte ge mig in i nåt nytt. Inte än.
Men det känns lite trist. Jag är en tävlingsmänniska, så jag tror formen skulle funka bra för mig. Å andra sidan är det kanske just därför jag inte bör delta: ibland har jag en tendens att tävla mig långt förbi mitt eget bästa. Även när jag "bara" tävlar med (mot?) mig själv...
Jag ska skriva färdigt Jag är skillnad. Sen ska jag ägna mig åt att skriva texter till mitt bands låtar ett tag innan jag tar tag i Fyra öar igen, för det har jag försummat och det börjar bli herrans trist att repa samma gamla låtar om och om igen..!
Lycka till alla som deltar i nanowrimo!

4 kommentarer:

Stella Sandberg sa...

Du kan ju alltid delta nästa år, det kanske lagom börjar bli dags att skriva något nytt då? :)
Själv deltog jag med liv och lust 2006, men jag tror jag har svårt att motivera mig att göra om det nu när jag redan har klarat det en gång. I fjol blev det inte heller av och i år arbetar jag ju fortfarande på den nya versionen av romanen jag skrev under NaNoWriMo 2006...

Bobbi sa...

Ja som det ser ut nu kan det nog vara lagom att delta nästa år! :D

Håkan Tendell sa...

Jag har aldrig varit med, men jag skall nog ge det (och mig) en chans 2009.

Bobbi sa...

Håkan: Jag har heller aldrig varit med.. men just nu är jag glad att jag inte deltar i år, det hade stressat ihäl mig :)